Hlavní obsah

Přerovská radnice investovala 800 tisíc korun do projektu virtuální reality na ZŠ

Foto: Pexels.com

Ilustrační foto.

Několik stovek elektronicky zpracovaných materiálů ve formě 3D modelů, animací či panoramatických fotografií budou mít od druhého pololetí k dispozici pro své žáky učitelé přírodních věd ze všech osmi přerovských základních škol.

Článek

Děti budou do virtuální reality vstupovat za pomoci speciálních 3D brýlí. Projekt, který do škol prosadila radnice, je prvním svého druhu v celém Olomouckém kraji. Město do něj investovalo 800 tisíc korun.

Podle zástupců radnice by chystaná novinka měla děti nadchnout a podpořit jejich přirozenou zvídavost. „Přerovští školáci budou mít jako první v kraji možnost stát se součástí ojedinělého výukového programu, na němž se podíleli odborníci z Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy. Zcela jistě ocení, když si budou moci prohlédnout třeba stavbu rostlin, části lidského těla, geometrické vzorce, molekuly ve 3D rozlišení nebo videa experimentů, které nelze z důvodu extrémního nebezpečí provádět ve školních laboratořích,“ uvedl náměstek primátora pro školství Petr Kouba (ODS).

Partnerem města se stala společnost Corinth, která dodá školám software, 3D brýle a v závěru ledna proškolí pedagogy především přírodních věd, jak učební pomůcku 21. století maximálně využívat, doplnil náměstek. Software lze použít na zařízeních jako PC, tablety, interaktivní tabule, dotykové obrazovky, které již dnes mají školy běžně k dispozici.

Pedagogové si od projektu slibují, že se školáci díky virtuální realitě dostanou k věcem, které na obrázcích v učebnicích nenajdou, navíc některé objekty si mohou přibližovat a zkoumat je v detailech. Zblízka a v prostoru si budou moci prohlédnout například buňku, ocitnou se v pralese nebo se vydají prozkoumat povrch Měsíce. Atraktivnější by tak pro ně měla být nejen přírodověda, ale i fyzika, chemie či zeměpis.

Doporučované