Článek
„Lidé díky němu získají aktuální přehled o svých závazcích z místních poplatků i termínech jejich splatnosti, to vše s možností platby kartou,“ řekla dnes ČTK mluvčí radnice Radka Štědrá.
„Chceme usnadnit komunikaci občanů s úřadem. Proto spouštíme internetový portál, který umožní třeba z domu platbu poplatků za odpad nebo za psa, a to přímým propojením plateb do úřední agendy, což znamená i úsporu práce pro magistrát. Po registraci do Portálu lidé získají aktuální přehled o svých závazcích a to, že nemusí chodit na úřad, je pro ně příjemná výhoda,“ uvedl primátorův náměstek Matouš Pelikán (KDU-ČSL).
Nový Portál Olomoučana poskytne registrovaným občanům aktuální přehled jejich závazků vůči magistrátu. Kromě toho umožní rychlé vyřízení zaplacení poplatků a dokáže připomenout termín jejich splatnosti, pokud obyvatel do systému zadá svoji e-mailovou adresu. Do ledna byl portál v testovacím provozu, od 1. dubna jej bude moci využívat veřejnost. „Informace o fungování nové služby zveřejňujeme prostřednictvím všech komunikačních sítí města. Detaily lidé pohodlně zjistí i na přepážkách magistrátu,“ podotkl Pelikán.
Do nového portálu se lidé mohou zaregistrovat pomocí certifikované elektronické identity. Registraci lze vyřídit i na přepážce magistrátu, kde lze zároveň požádat také o přiřazení dalších členů domácnosti, a vyřešit tak placení i za ně. „Registrace je jednoduchá a umožní nastavit i upozornění na termín nutný pro uhrazení závazku. Samozřejmě, pokud by někomu z nějakého důvodu tento systém nevyhovoval, může dál své závazky spravovat stejným způsobem, jak byl dosud zvyklý,“ dodal primátorův náměstek Otakar Bačák (spOLečně).