Článek
Vlak poveze v úseku z Olomouce do stanice Zábřeh na Moravě motorová lokomotiva Bardotka, dále přes Hanušovice a po trati Slezského Semmeringu ji vystřídá parní lokomotiva řady 423.0 Velký Bejček. ČTK to dnes řekla mluvčí Českých drah Vanda Rajnochová.
Historický vlak tažený motorovou lokomotivou Bardotka bude v sobotu z olomouckého hlavního nádraží odjíždět v 08:25. Po výměně lokomotivy v Zábřehu pak parní vlak do Jeseníku přijede ve 12:25. Zpět do Olomouce se z Jeseníku bude vracet v 15:30. „Než se parní vlak vydá na zpáteční cestu do Olomouce, tak ještě uskuteční jízdu z Jeseníku do stanice Lipová Lázně a zpět,“ uvedla Rajnochová.
Zvláštní vlak bude doprovázen historickými postavami Vincence Priessnitze s chotí v dobových kostýmech. „Po krátkém přivítání na nádraží v Jeseníku se můžou návštěvníci vypravit do léčebných lázní, kde bude připraven bohatý program. Oficiální zahájení lázeňské sezony spojené s oslavami 200. výročí Priessnitzových léčebných lázní je naplánováno na 14:00,“ uvedla Rajnochová.
Parní lokomotivy řady 423.0 Velký Bejček byly určeny pro osobní i nákladní vlaky a lehký posun na vedlejších tratích. Vyráběny byly v letech 1921 až 1946 v několika sériích v celkovém počtu 231 kusů. Série se lišily modernějšími prvky v konstrukci i uspořádáním horní části kotle. „Vyvíjely se průběžně až do nové řady 433.0. Za své jméno vděčí houževnatosti a síle, kterou dokázaly vyvinout,“ podotkla Rajnochová.