Hlavní obsah

V Ostravě by v květnu mohla začít stavba nové lávky od architekta Pleskota

Foto: Getty Images

Ilustrační foto.

V Ostravě by v květnu mohla začít stavba nové lávky podle návrhu architekta Josefa Pleskota. Rada města v úterý schválila vyhlášení veřejné zakázky. Zájemci mohou nabídky podávat do 14. března.

Článek

Lávka určená pěším i cyklistům má propojit centrum Ostravy s turisticky atraktivní lokalitou Dolní oblasti Vítkovice (DOV), kde se architekt Pleskot podílel na řadě projektů. „Vyhlášený termín pro podání nabídek je 14. březen, může se posunout v závislosti na dotazech. Stavba by mohla bylo zahájena fakticky počátkem května a trvat by měla šest měsíců. To je výchozí předpoklad,“ uvedla řekla náměstkyně primátora Zuzana Bajgarová (ANO). Dodala, že stavba už má od počátku ledna vydané povolení.

Podle náměstkyně město v podmínkách na dodavatele stavby klade důraz na jeho technickou kvalifikaci, měl by tak mít zkušenosti se stavbou obdobného charakteru. Město již dříve uvedlo, že podle předpokladů by vybudování lávky mělo přijít na zhruba na 60 milionů korun bez DPH.

Mostní lávka spojující pravý břeh řeky Ostravice s národní kulturní památkou by měla umožnit rychlé a bezpečné spojení těchto dvou oblastí a přispět k dalšímu rozvoji města. První myšlenka na přemostění vznikla už v roce 2016. Lávka bude dlouhá 550 metrů a široká čtyři metry. Bude mít asfaltový povrch, který bude vhodný i pro in-line bruslení. Povede od řeky Ostravice přes železniční vlečku kolem čistírny odpadních vod a ústit bude vedle vchodu do Velkého světa techniky ve Vítkovické ulici. Obě překážky, řeku Ostravici i železniční vlečku, překoná nově vybudovaná, na lanech zavěšená ocelová lávka.

Architekt Pleskot se podílí na proměně Dolních Vítkovic už od roku 2009. Navrhoval nejen hlavní stavby, jako je multifunkční hala Gong, nový Svět techniky nebo interaktivní technické muzeum z bývalé energocentrály známé jako U6, ale také například současnou podobu památkově chráněného objektu Heligonka. Je též autorem návrhu muzea ministerstva zemědělství umístěného v areálu. „Spojování architekturou je moje životní téma. Prospěšné propojování odlehlých míst pomocí lávek a mostů pokládám za vrchol prozřetelného urbanistického myšlení. Když se spojení opravdu povede a je silné, těží z něho obě místa. Jsem přesvědčený, že spojení Ostravy a Vítkovic právě v tomto místě přinese Ostravě jako celku hodně užitku a přidané hodnoty a vnímavým uživatelům navíc radost z netradičních výhledů. Sofistikovaná, lehká, zavěšená ocelová konstrukce dá pocit vzdušnosti a rozhodně souzní s ostravským duchem,“ uvedl při loňském představení projektu Pleskot.

Doporučované