Hlavní obsah

V lyžařském areálu Kopřivná začal fungovat virtuální skipas

Foto: Getty Images

Ilustrační foto.

První lyžaři mohou vyrazit na svahy v areálu Kopřivná v Jeseníkách za pomoci takzvaného virtuálního pasu.

Článek

Středisko v Malé Morávce na Bruntálsku tuto technologickou novinku zavádí v plném provozu, jeho zástupci uvedli, že jako první lyžařské středisko na světě. Díky modernímu odbavovacímu systému bude lyžařům stačit chytrý mobilní telefon. Fanoušci zimních sportů tak nebudou muset hledat po kapsách skipas, nemusí vyzvedávat karty, platit za ně zálohu a čekat ve frontě na jejich vrácení, řekli dnes novinářům zástupci střediska.

„Je to vychytávka, která nikde na světě není. Jsme rádi, že zrovna v našem resortu jsme mohli být u toho, kdy tato inovativní technologie, která předznamenává budoucnost odbavování v lyžařských areálech po celém světě, se podařilo uvést do života právě na Kopřivné,“ uvedl spolumajitel areálu Karel Ležatka. Doplnil, že novinka je v ostrém provozu od úterý, středisko jej testuje i na lyžařských kurzech a dosud na žádný problém nenarazilo.

Středisko mělo původně ambici spustit systém před Vánocemi, nakonec ostrý provoz rozjelo až nyní po třídenním testování. „Tento systém je jedním ze součástí odbavovacího systému, všechny další možnosti tady zůstanou zachovány. Myslím si ale, že do budoucna ten trend je jasný,“ dodal Ležatka. Návštěvníky chce motivovat k vyzkoušení technologie tím, že lednový nákup jízdného s použitím virtuálního pasu jim od února zase vrátí.

Nová inovativní technologie umožní zakoupit a nahrát virtuální skipas do chytrého mobilního telefonu, který díky bluetooth sám sebe identifikuje při průchodu turniketem jako ski pas. Aplikace načtená za pomoci QR kódu má téměř nulový dopad na baterii mobilního telefonu. QR kód jízdného může zákazník načíst na e-shopu nebo v pokladně, jízdenku poté spustí před vstupem do areálu. Jízdenky je také možné před spuštěním sdílet. „Je to rychlé, jednoduché a intuitivní, myslím že pro naprostou většinu zákazníků to bude ideální varianta,“ doplnil Jan Ležatka, který za projektem stojí. Středisko je připraveno i na možnost případného vybití telefonů zákazníků - vybaveno je nabíječkami všech druhů, areál řeší i možnost zapůjčení power banky.

Podle zástupce rakouské firmy AXESS, která stojí za řadou odbavovacích systémů lyžařských středisek na světě a systém virtuálního pasu vyvinula, je Kopřivná pro ně novým zákazníkem. „Je to v podstatě doplnění chybějícího článku zákaznické cesty, kdy už není potřeba žádná kartička,“ uvedl Martin Bernroider. Využití virtuální karty je širší - středisko jejích prostřednictvím může s návštěvníkem komunikovat a nabídnout mu i řadu dalších služeb. Využít lze například i v létě, kdy areál slouží bikerům.

Doporučované