Článek
„Cílem rekonstrukce má být kromě opravy povrchu komunikace především zklidnění dopravy v centru města, zajištění bezpečnosti účastníků silničního provozu, zejména chodců, a také vznik nových parkovacích míst. V plánu je změna dopravního značení, která vytvoří jeden komfortní pruh pro každý směr jízdy, odbočovací pruhy zůstanou zachovány,“ uvedla mluvčí.
Po úpravách vznikne prostor pro vytvoření zhruba 80 podélných a šikmých parkovacích míst. „Před chystanou změnou byla samozřejmě provedena odborná technická studie, která sčítáním dopravy potvrdila, že kapacita komunikace bude naplněna při maximálním provozu na 67 procent. Závěry této studie potvrdili i nezávislí dopravní odborníci, kteří byli přizváni ke konzultaci. Rekonstrukce Národní třídy pomůže k přirozenému zklidnění dopravy, a zde umístěné úsekové měření rychlosti můžeme použít na jiném místě, kde řidiči nedodržují rychlost,“ uvedl náměstek pro investice a chytré město Bohuslav Niemiec (KDU-ČSL). Dodal, že město přepracuje také projektovou dokumentaci pro cyklostezku na chodníku podél Národní třídy.
Po vyfrézování silnice se v termínech 17. a 18. října a pak 26. a 27. října bude pokládat povrch. „V těchto dnech budou uzavřena pro vjezd i výjezd některá parkoviště v konkrétních lokalitách, a to vždy postupně podle prováděných prací a přechodného dopravního značení. Dojde též ke změně obsluhy autobusových linek 402, 406, 413, 417, 418 a 421,“ uvedla mluvčí.
Na všechny dopravní změny řidiče upozorní přechodné dopravní značení. „Pokud by to bylo jen trochu možné, ideální by bylo vyhnout se místům rekonstrukce. Celková dopravní situace na území Havířova je velice dobře řešena, kdy průjezd městem není zajištěn pouze jednou komunikací,“ uvedla vedoucí odboru komunálních služeb Iveta Grzonková. Rekonstrukce Národní třídy navazuje na rekonstrukci ulic Hlavní třídy a Dělnické z loňského roku.