Hlavní obsah

Stavební povolení už má i zbývající část první etapy obchvatu Frýdku-Místku

Foto: Michal Šula, Seznam Zprávy

Ilustrační foto.

Platné stavební povolení už získala i zbývající část první etapy obchvatu Frýdku-Místku, tedy napojení dálnice D48 ve směru od Příbora či Brna.

Článek

Stavbaři už na ní začali pracovat, tak aby napojení mohlo být v provozu nejpozději od 3. září. ČTK to dnes řekl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Miroslav Mazal.

Stavba už je skoro hotová. Jejímu úplnému dokončení zatím ale bránilo neplatné stavební povolení. Obchvat, na který město čekalo desítky let, se staví na dvě etapy od roku 2018. Nejvyšší správní soud ale letos vyhověl stížnostem spolku Děti Země a vydal rozhodnutí, podle kterého stavební povolení pro části obchvatu nebyla pravomocná.

ŘSD tak na konci června zprovoznilo jen první část první etapy obchvatu, která platné povolení měla. Řidiči už mohou projet po nové silnici, která navazuje na dálnici D56 od Ostravy a vede směrem na Beskydy po kruhový objezd ve Frýdlantské ulici na okraji Místku.

„Zhotovitel může dokončit zbylé zastavené práce na první etapě obchvatu Frýdku-Místku tak, abychom nejpozději 3. září zprovoznili část, která zatím zůstala zavřená, byť téměř dokončená. Jedná se o cca 1,3 km trasy od Lysůvek k propojení dálnic D56 a D48,“ uvedl Mazal.

Na stavbě, včetně připojení od Ostravy, se bude dále pracovat i o víkendech. „Aktuálně je v plánu například výkop plus betonáž patek dopravního značení, sanace betonových svodidel, ohumusování polí za protihlukovými stěnami, doplnění protihluků, četné zemní práce, dláždění chodníků, pokládka kabelů a další dokončovací činnosti podél trasy,“ uvedl mluvčí.

Obchvat Frýdku-Místku je aktuálně jednou z nejdůležitějších dopravních staveb v Moravskoslezském kraji. Má z města odvést tranzitní dopravu.

Komplikace se stavebním povolením se týkaly i druhé etapy obchvatu, která povolení znovu získala už na konci května. Práce tam pokračují, ale stavbaři čelí i potížím spojeným se sesuvem půdy. Ředitel Radek Mátl na konci června řekl, že celý obchvat chce ŘSD otevřít na konci letošního roku, v místě sesuvu a následné estakády alespoň v polovičním profilu.

Celý obchvat bude dlouhý 8,5 kilometru. Na jedné straně se napojí na dálnici D48 ve směru na Český Těšín a Polsko a na druhé straně na dálnice D56 od Ostravy a D48 od Olomouce. Obě etapy obchvatu budou stát zhruba čtyři miliardy korun.

Doporučované