Článek
Druhou část stavby stále komplikuje sesuv půdy mezi Starým městem a Skalicí, kde nejprve bude nutné dokončit sanační práce. Přesný termín dokončení tak zatím není jasný. Novináře o tom informovala mluvčí magistrátu Jana Musálková Jeckelová.
Obě etapy obchvatu mají celkem 8,5 kilometru. Na jedné straně se obchvat napojí na dálnici D48 ve směru na Český Těšín a Polsko a na druhé straně na dálnice D56 od Ostravy a D48 od Příbora. Město na vybudování obchvatu čekalo desítky let. Stavba má pomoci zklidnit složitou dopravu ve městě, které se díky němu dočká dlouho očekávaného odklonu dopravy z centra, kterým v současnosti projíždí na 50 000 aut denně. Obchvat Frýdku-Místku po dálnici D48 se buduje na několika místech současně. Stavba má stát bez DPH zhruba čtyři miliardy korun.
Podle mluvčí nadcházející jarní počasí umožní, aby se na stavbě obchvatu znovu pracovalo naplno, ale i přes zimu se na stavbě pracovalo, což by mělo umožnit otevření první etapy v plném rozsahu. „To je změna oproti loňskému roku, kdy se uvažovalo o průběžném užívání a obchvat měl být spuštěn v omezeném rozsahu. V současné době probíhají práce, které lze provádět i se sníženou teplotou, to znamená pod nulou, a čeká se na lepší počasí, aby mohly být realizovány další práce, u kterých je potřeba třeba pět stupňů nad nulou,“ uvedl náměstek primátora Jakub Míček (ANO).
Kromě betonování hlavní trasy stavbaři v zimním období pokračovali například s úpravou zeleně, montáží protihlukové stěny nebo prováděli nátěry či připravovali portály pro svislé dopravní značení. „Je pro nás prioritou po dostavbě obchvatu vyřešit odklonění tranzitu, tak abychom mohli uvažovat o tom, co budeme dělat s ulicí Hlavní,“ uvedl primátor Petr Korč (Naše Město F-M).
Podle mluvčí se řidiči kromě omezení souvisejících právě se stavbou obchvatu nemusí ve městě obávat žádných dalších významných uzavírek či omezení. Ředitelství silnic a dálnic totiž další velké dopravní stavby ve městě neplánuje, velké akce nemá ve svých plánech ani Správa silnic a dálnic Moravskoslezského kraje.