Článek
Uzavře se naopak opačný pás ve směru do Polska včetně druhé odpočívky. ČTK to dnes sdělil mluvčí ŘSD Miroslav Mazal.
Uzavřený bude ve směru do Polska úsek mezi mimoúrovňovými kříženími Vrbice a Bohumín. Odpočívka Antošovice ve směru z Polska do Ostravy a rovněž tamní čerpací stanice se zatím otevře jen pro osobní dopravu. „Plný provoz odpočívky (včetně povolení vjezdu kamionů) očekáváme od pátku 1. července. Ukončení celé reklamační opravy dálnice vychází na srpen letošního roku,“ uvedl Mazal.
Rekonstrukce začala v dubnu. Opravuje se první z částí dálnice D1 (dříve D47), na nichž se objevily problémy hned po jejich dokončení před více než deseti lety. Oprava 4,5 kilometru dlouhého úseku je součástí reklamačního řízení. Stát za ni nezaplatí nic, vše se dělá na náklady firem, které dálnici stavěly.
Mluvčí uvedl, že se nyní dělají dokončovací opravy levého pásu dálnice a v protisměru začalo odstraňování nevhodného materiálu. Skončily opravy mostních závěrů, u protihlukových stěn podél hlavní trasy bylo dokončeno odstraňování trhlin, obnažené výztuže a odlupujícího se betonu. Na levé odpočívce Antošovice finišují práce na opravě chodníků a dlažeb a začal se pokládat cementobetonový kryt u stání pro kamiony.
Jízdu po dálnici v Ostravě provázejí omezení od jejího dokončení. Jen půl roku poté, co se tam v prosinci 2007 začalo jezdit, se dálnice začala vlnit. Problémy se týkaly zhruba 18 kilometrů dálnice od mimoúrovňové křižovatky s Rudnou ulicí až po Bohumín. Byla tam omezena rychlost a musely se dělat i průběžné opravy.
Kvůli vadám dálnice, především zvlnění vozovky, se ŘSD už léta pře se stavební společností Eurovia. Podle ŘSD byly vady důsledkem použití nevhodných násypových materiálů. Eurovia od počátku tvrdila, že na stavbu použila pouze materiál, který si ŘSD objednalo. ŘSD uvedlo, že nynější oprava se dělá na základě nálezu Rozhodčího soudu při Hospodářské komoře ČR a Agrární komoře ČR.
Opravuje se úsek, na kterém byly z problémových částí nejmenší vady. U dalších dvou částí dálnice soudní spory dál pokračují. Nejkomplikovanější zřejmě bude oprava posledního úseku D1, tedy od křížení s Rudnou po křížení s Místeckou ulicí. Ředitel úseku kontroly kvality staveb ŘSD Jiří Hlavatý už dříve řekl, že je možné, že při opravě dalších dvou částí se určité úseky budou muset zavřít a doprava svádět na objížďky.