Hlavní obsah

Na zmodernizovanou trať v Opavské ulici v Ostravě-Porubě se vrátí tramvaje

Ilustrační foto.

1,6 kilometru dlouhý úsek tramvajové trati v Opavské ulici v Ostravě-Porubě prošel modernizací za 236 milionů. Z klasického kolejového roštu se trať změnila na systém pevné jízdní dráhy, jízda tak bude tišší a s menšími vibracemi.

Článek

Kvůli přestavbě měly tramvaje celé prázdniny výluku, po upravené trati začnou do Poruby znovu jezdit ve čtvrtek o půlnoci. „Je jasné, že dokončovací práce budou ještě probíhat i během provozu, ale už nebudou bránit tramvajové dopravě, aby mohla jezdit podle standardních jízdních řádů,“ řekl předseda představenstva a generální ředitel Dopravního podniku Ostrava (DPO) Daniel Morys. Dokončovací práce zahrnují také úpravu tří zastávek, které dostanou mobiliář v současném městském standardu.

Přestavba se týkala úseku Opavské ulice mezi křižovatkami s ulicemi 17. listopadu a Martinovskou. Jde o nejdelší takto zmodernizovaný úsek ve městě. Z 85 procent stavbu zaplatí dotace. Omezení silniční dopravy tam potrvá až do poloviny září, už se ale otevře klíčová křižovatka ulic Opavské, Porubské a Sokolovské.

Morys řekl, že spolu se snížením hlučnosti a vibrací bude mít nová trať s pevnou jízdní dráhou i výrazný ekonomický přínos. Bude mít delší životnost.

„Naším cílem rozhodně není každé prázdniny v podstatě přerušit tramvajovou dopravu a opravovat nějakou část tramvajové trati. My vlastně tou koncepcí prodlužujeme životnost tramvajové trati a ve velmi brzké době dokončíme modernizaci všech klíčových úseků, tak aby přes prázdniny i tramvajová doprava ve všech částech Ostravy nemusela být omezena nějakou stavbou,“ řekl ředitel. Na trati bude zatravňovací koberec, takže bude mít i estetický přínos.

Doporučované