Hlavní obsah

Mezi Ostravou a Opavou budou jezdit elektrické jednotky RegioPanter

Foto: Škoda Transportation

RegioPanter (ilustrační foto).

Na železniční trati mezi Ostravou-Svinovem a Opavou začnou příští rok jezdit nové elektrické jednotky RegioPanter. Dvě třívozové elektrické soupravy by České dráhy (ČD) na trať mohly nasadit zřejmě od dubna.

Článek

Národní dopravce počítá také s prodloužením vybraných regionálních vlaků z Ostravy až do Hranic na Moravě, tedy bez současných přestupů v Suchdole nad Odrou. Novinářům to dnes sdělil Petr Pošta z tiskového oddělení ČD.

„V neděli 11. prosince začne na železnici platit nový jízdní řád. V Moravskoslezském kraji zůstane rozsah regionální dopravy Českých drah na podobné úrovni jako v současném jízdním řádu,“ uvedl Pošta. Kromě prodloužení vybraných spojů do Hranic na Moravě se počítá také s rozšířením provozu v úsecích Ostrava – Štramberk a Suchdol nad Odrou – Odry. V úseku Ostrava - Štramberk a zpět bude zavedeno více spěšných vlaků, některé z nich budou nově jezdit i o víkendech.

„Více vlaků bude jezdit v úseku Suchdol nad Odrou – Odry, v pracovní dny ve špičkách v přibližně hodinovém intervalu, naopak méně vlaků bude jezdit v pracovní dny v úseku Vítkov – Budišov nad Budišovkou a zpět. Cestující ale budou mít nabídku autobusového spojení s přestupem na nádraží ve Vítkově, kde návazné autobusy budou vyčkávat na příjezd vlaku,“ sdělil Pošta. Nový jízdní řád bude platit do 9. prosince následujícího roku.

„České dráhy budou v jízdním řádu 2023 provozovat regionální železniční dopravu v Moravskoslezském kraji na celkem 569 kilometrech železničních tratí. V regionu pojede denně v průměru 67 spěšných a 767 osobních vlaků. V celém Moravskoslezském kraji je zaveden integrovaný dopravní systém ODIS, který propojuje železniční, autobusovou i městskou dopravu. Od 1. ledna se ODIS rozšíří až do Hranic na Moravě,“ řekl Pošta.

Připomněl, že cestující využívající tarif integrovaného dopravního systému ODIS si mohou jednotlivé jízdné REGION zakupovat přímo ve vybraných vlacích prostřednictvím samoobslužných terminálů, které mají ve výbavě netrakční soupravy push-pull, motorové vozy 811 a modernizované přívěsné vozy. „Těmto cestujícím tak odpadá nutnost zakupování jízdních dokladů u pokladní přepážky. Nově jsou instalovány prodejní automaty pro nákup jednotlivého jízdného REGION v tarifu ODIS i ve stanicích, v pilotním provozu se to týká stanic Třinec, Vendryně a Ostravice zastávka,“ doplnil Pošta.

Doporučované