Hlavní obsah

Dopravní podnik Ostrava zavádí nový tarif, jízdné nezdraží

Foto: Getty Images

Ilustrační foto.

V síti Dopravního podniku Ostrava (DPO) bude od 11. prosince platit nový tarif. Ceny jízdného ale zůstanou zachovány. Nově chce dopravní podnik odměňovat své dlouhodobé zákazníky.

Článek

Novinářům to dnes řekl předseda představenstva a generální ředitel DPO Daniel Morys. Náklady na zachování cen jízdného bude dotovat město.

Podle Moryse má být nový tarif jednodušší. V prodeji tak například budou jen měsíční a roční dlouhodobé časové jízdenky pro všechny kategorie zákazníků. Dosud si zákazníci mohli pořídit například i jízdenky na 90 nebo 180 dní. Další z novinek bude věrnostní program 10+2. Pokud si cestující koupí deset třicetidenních nepřenosných kuponů v řadě za sebou, následující dva měsíce bude moci cestovat zdarma. „Zjednodušujeme, odměňujeme a nezdražujeme. Chtěli jsme našim cestujícím výrazně zjednodušit a zpřehlednit celý nákup jízdného. Naším cílem bylo také najít způsob, jak odměnit ty, kteří s námi cestují pravidelně, a snaha motivovat je v pokračování využívání našich služeb,“ řekl Morys.

Novou službu připravil dopravní podnik i pro uživatele e-shopu. Zákazníci si v něm už nebudou muset hlídat platnost navazujících kuponů. Postará se o to nová funkce nastavení v podobě automatických plateb. Podle Moryse mají opatření podpořit to, že se lidem vyplatí kupovat dlouhodobé jízdenky.

„My jsme přislíbili, že budeme dbát na to, abychom zachovali i v tomto extrémně inflačním prostředí cenu těch klíčových městských služeb buďto na nezměněné úrovni a nebo, když už bude nutné nějaké navýšení, aby se zachovalo na sociálně únosné a co nejnižší možné úrovni. Na rozdíl od mnoha jiných měst a jiných dopravců nechceme jít cestou zdražování,“ uvedl primátor Tomáš Macura (ANO).

Zachování cen jízdného bude podle něj dotovat město. „Abychom si mohli dovolit zachovat tyto ceny, tak kompenzační platba, kterou město platí dopravnímu podniku, vzroste meziročně o více než 400 milionů korun. To znamená, že podpora ostravské veřejné dopravy v příštím roce vzroste na více než 2,2 miliardy korun,“ doplnil primátor. Podle něj si ale město od tohoto kroku slibuje, že lidé budou při přepravě preferovat právě veřejnou dopravu.

Kromě jednoduššího tarifu dopravce zjednodušuje i způsob přepravy. Žádný cestující už při výstupu z vozu nebude muset přikládat kartu. Všechny krátkodobé jízdenky budou přestupní. V nabídce krátkodobých jízdenek tak již nebude desetiminutová nepřestupní elektronická jízdenka. Ceny ani způsob užívání ostatních krátkodobých jízdenek se nemění. V platnosti zůstává i takzvaná chytrá denní optimalizace, což znamená, že u opakovaných jízd zaplatí cestující maximálně cenu 24hodinové jízdenky. Podrobnosti o novém tarifu najdou zájemci na webových stránkách www.dpo.cz/novytarif.

Doporučované