Hlavní obsah

Dopravní podnik Ostrava zapojí do tramvají Stadler speciální antikolizní systém

Ilustrační foto.

Dopravní podnik Ostrava (DPO) za více než 26 milionů korun instaluje do všech svých 39 tramvají Stadler speciální antikolizní systém.

Článek

„Cílem je razantně zvýšit bezpečnost cestujících, ochranu vozidel i dalších účastníků provozu,“ sdělila mluvčí DPO Tereza Šnoblová.

Podnik systém v uplynulých měsících otestoval na dvou tramvajích. „Testování a kalibrace antikolizního systému trvalo déle, než jsme původně plánovali. Výsledkem je ale spolehlivý systém. Věříme, že čas věnovaný zdokonalování softwaru ocení nejen naši řidiči, ale především naši cestující,“ uvedl generální ředitel a předseda představenstva DPO Daniel Morys.

Systém ochrany funguje ve třech krocích. „Nejdříve řidiče na potenciální překážku upozorní výstražná ikona na palubním počítači, pak i zvukový výstražný signál a nakonec, pokud řidič nereaguje, řídicí systém vozidla spustí samočinné brzdění tramvaje,“ popsala Šnoblová.

Antikolizní systém podle ní dokáže identifikovat překážku na přímé koleji až na vzdálenost 80 metrů. Sleduje přitom nejen pevné překážky, ale i ostatní vozidla a chodce. Pokud by na překážku řidič nereagoval, systém začne brzdit tak, aby zastavil před překážkou, případně alespoň radikálně snížil rychlost.

„Jedná se o podobný systém jako u osobních vozidel. Systém sice nepřebírá stoprocentní zodpovědnost za řidiče, neboť se pohybuje v rámci svých technických limitů, významně ale snižuje riziko a následky mimořádné události,“ uvedla mluvčí. DPO uvažuje, že systém nainstaluje i do svých nejnovějších tramvají Škoda 39T.

Doporučované