Článek
Předpokládaná hodnota zakázky je 2,25 miliardy korun. ČTK to dnes sdělila mluvčí DPO Tereza Šnoblová.
Tramvaje musí být nízkopodlažní a musí mít kapacitu minimálně 240 míst, přičemž minimálně 30 procent míst musí být k sezení. DPO požaduje, aby tramvaje mohly jezdit rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Součástí jejich vybavení by měla být i kolizní kamera, antikolizní systém s možností automatického brzdění nebo automatická nájezdová rampa například pro vozíčkáře.
„Vozy by měly být vybavené klimatizací, USB porty v minimálním počtu 20 kusů na vůz, samozřejmostí je pak i kamerový systém, v minimálním počtu 21 kamer na vozidlo. Zajímavostí také je, že vozidla budou mít přípravu na vyhřívané sedáky pro cestující,“ uvedla Šnoblová.
Předseda představenstva a generální ředitel DPO Daniel Morys uvedl, že záměrem podniku je modernizovat vozový park tak, aby odpovídal současné dopravní situaci a potřebám města. „Již proběhla výměna středokapacitních tramvají za moderní tramvaje od společnosti Stadler. Díky novým vozům Škoda 39T rušíme spřažené soupravy. Nově soutěžené vozy s nejvyšší kapacitou nám umožní získat náhradu za již dosluhující tramvaje KT8,“ uvedl Morys.