Článek
„Chtěli jsme, aby se východ z nádraží stal důstojným vstupem do našeho města. Současně nám šlo o to podtrhnout regionální roli dopravního terminálu v návaznosti na mezinárodní význam Bohumína jako železničního uzlu. Projekt proto obsáhl celý přednádražní prostor včetně ulice Ad. Mickiewicze a Nádražní ulice podél tržnice,“ uvedl místostarosta Lumír Macura (ČSSD). Projekční přípravy přestavby začaly v roce 2017, samotná stavba loni.
„Architektonický záměr pracoval s hlavní myšlenkou vytvořit z přednádražního prostoru přirozenou součást nádraží a vyzdvihnout historický charakter železniční budovy, která je od roku 1991 chráněnou kulturní památkou. Do prostoru se vrátil i tradiční novinový stánek v nové podobě odpovídající celému konceptu veřejného prostranství. Je obložen dřevem. Vzhledem k tomu, že je nyní v majetku města, provozovatele jsme našli formou licitace. Od ledna se lidé dočkají jeho zprovoznění,“ uvedl Macura.
Jedna z největších investičních akcí města posledních let stála přes 40 milionů korun a většinu nákladů pokryla dotace
Terminál až na pár drobností už plně slouží cestujícím. „Kromě obnovy veřejného prostoru bylo cílem projektu soustředit hromadnou dopravu do jednoho místa,“ uvedla mluvčí radnice Jana Končítková. V lokalitě je nyní možné zaparkovat a dále pokračovat hromadnou dopravou, bude možné ale využít také krátkodobých stání, která umožňují odvoz či vyzvednutí příbuzných u nádraží. Příznivci ekologické dopravy pak mohou k terminálu dojet na kole a využít přes 70 boxů k jeho uschování.
Významným novým dopravním prvkem je okružní křižovatka, která umožnila zrušit průjezd autobusů jednosměrnou ulicí 9. května a usnadnila výjezd z přilehlého parkoviště před budovou Policie ČR. Na konci Nádražní ulice vznikla odstavná plocha pro čekající autobusy.