Článek
Podle radnice by mělo jít o službu bez dotace města stejně, jako tomu je u sdílených elektrických koloběžek, které v Liberci letos fungují druhým rokem. „Pokud je pro někoho ekonomicky ten model výhodný tak, že se mu vyplatí sdílená kola nabízet, tak to z mého pohledu problém není. Akorát v dnešní situaci si nemyslím, že by bylo vhodné, aby město někomu tu službu nějakým způsobem dotovalo,“ řekl radní Petr Židek (ODS)
V Liberci fungovala sdílená kola s finanční dotací města v letech 2018 až 2019. Podporu projektu vedení města zastavilo v roce 2020 s tím, že ušetřené peníze použije na náklady spojené s epidemií koronaviru. Bez dotace města v Liberci bikesharing žádná firma v předchozích dvou letech neprovozovala. „Pokud vím z registru smluv, tak firmy jako třeba Rekola nebo Nextbike mají jednotnou politiku, to znamená vždycky to město přispívá na to, aby třeba prvních 15 minut nebo nějaké období měl uživatel zdarma,“ řekl primátor Jaroslav Zámečník (Starostové pro Liberecký kraj).
Letos dostala radnice nabídku na provozování bikesharingu od jedné firmy, jež chtěla rozmístit po městě 100 mechanických sdílených bicyklů. Zámečník byl mezi těmi, kdo hlasoval pro to, aby město firmě více než milionovou dotaci poskytlo. „Osobně to považuji za doplněk městské hromadné dopravy. Ne tedy jako koloběžky, které jsou spíše věcí možná zábavy nebo možná freestylového způsobu života,“ dodal primátor. Provozovatele sdílených elektrokoloběžek radnice v Liberci v rámci poskytování této služby finančně nepodporuje.