Článek
Na jednotlivé části dostal dopravní podnik u tří částí sedm nabídek, v jednom případě jen šest. Jediným hodnotícím kritériem pro získání zakázky je podle zadávací dokumentace cena. Při využití nejnižších nabídkových cen dopravní podnik zaplatí bez DPH zhruba 611,5 milionu korun, to je zhruba tříprocentní nárůst proti původnímu odhadu. Nejvyšší nabídky dávají v součtu přes 835 milionů, což je proti odhadu nárůst zhruba o 40 procent. U první a druhé části podalo nejnižší nabídky sdružení společností Chládek a Tintěra a Metrostav DIZ, u třetí a čtvrté části společnost SWIETELSKY.
K rozdělení stavby se dopravní podnik rozhodl kvůli jejímu urychlení, hotová musí být kvůli dotacím z evropských fondů do dubna příštího roku. „Výhodou je, že se bude dělat na všech úsecích najednou, takže dodávka toho díla by měla být o to kratší,“ řekl již dříve liberecký městský radní a předseda dozorčí rady dopravního podniku Petr Židek (ODS).
Liberec s Jabloncem spojuje tramvajová trať od roku 1955 a je nejdelší meziměstskou tratí v Česku. Ročně přepraví téměř milion lidí. Naposledy se kompletně rekonstruovala v 70. letech. Modernizace trati začala v roce 2008 přestavbou terminálu městské dopravy v centru krajského města. Za přispění EU se už do obnovy trati investovalo zhruba 700 milionů korun. V Jablonci je v plánu ještě prodloužení trati o dalších zhruba 800 metrů na nový dopravní terminál, který má vyrůst v Kamenné ulici.
Trať z Liberce přes Vratislavice do Jablonce byla v Česku posledním úsekem, kde ještě jezdily tramvaje s metrovým rozchodem. Loni prošel modernizací úsek v Liberci od zastávky U Lomu na konečnou ve Vratislavicích, tramvaje tam teď jezdí po kolejích s drážním rozchodem 1435 milimetrů stejně jako v Liberci na trase z Lidových sadů pod Ještěd. Modernizace přišla bez DPH na 95 milionů korun. Dál z Vratislavic do Jablonce zatím jezdí autobusy, práce by tam měly začít na jaře.