Článek
„To je abnormální úspěch na liberecké divadlo. Těch repríz většinou bývá kolem 20 až 25, a když se daří, tak kolem 35 až 40, ale tohle je ještě dvakrát více,“ dodal.
Hra nabízí groteskní pohled na životní osudy několika outsiderů, kteří zažívají více než kuriózní situace. Jedním z nich je dirigent, který má po autonehodě umělé protézy očních víček, jež však při mrknutí nepříjemně klapou. Dalším je mykolog, který ze strachu z vlastní výšky chodí neustále ohnutý. Trampoty zažívá i úředník, který podléhá svým erotickým fantaziím. A neúspěšný vynálezce trpí neobvyklou nemocí, díky níž jeho organismus vše přeměňuje na alkohol.
Svoboda svou autorskou hru situoval do prostředí Liberce a většina představení v Malém divadle byla dopředu rychle vyprodaná. Stažení úspěšné inscenace podle Kabeše uspíšila omezení v souvislosti s covidem v loňském a letošním roce. „Máme řadu nových inscenací, které nebylo možno pustit ven, protože se nehrálo. Nazkoušeli jsme toho hodně a je problém, když je těch věcí na repertoáru moc, tak se nestačí reprízovat. A to škodí i těm inscenacím, protože když se dostanou do programu jednou za dva tři měsíce, tak je to málo a pro herce spíše takové vzpomínání,“ řekl.
Na silvestra divadlo Srnky uvede dvakrát, od 15:00 a 18:00. Podle Kabeše nelze dopředu říct, zda budou poslední představení něčím zvláštní. „Oficiálně nic naplánované není, to záleží na hercích. Bývá zvykem, že si herci při derniéře něco upraví nebo k tomu přistoupí jinak. Takže to možné je. Nicméně Srnky jsou prošpikované humorem i vkladem jednotlivých herců, že nevím, zda se tam ještě něco dalšího vejde,“ dodal.
Z původního obsazení v Srnkách zůstali Martin Polách, Tomáš Váhala, Jana Hejret Vojtková, Karolína Baranová a Eliška Máchová (Hamplová) a další postavy postupně převzali Martin Stránský, Jan Jedlinský a Eliška Jansová.