Článek
Dále pak pokračují stavební práce na úseku dálnice u Loun. „V rámci stavby bude u Chlumčan vybudována nová kapacitní čtyřpruhová komunikace, která zajistí vyšší bezpečnost a plynulost provozu,“ uvedl generální ředitel ŘSD Radek Mátl. Současná silnice I/7 je kvůli šířkovému i výškovému uspořádání nevyhovující a s ohledem na bezpečnost je problematické také úrovňové křížení s ostatními komunikacemi. Na silnici je podle ŘSD patrný vysoký nárůst zejména nákladní dopravy, pro kterou je již dvoupruhová silnice nedostačující.
„Nová dálnice naváže z jedné strany na již hotovou část D7 u Sulce, ze strany druhé na aktuálně realizovaný úsek u Loun, který bude v příštím roce zprovozněn,“ doplnil Mátl. V roce 2023 bude zahájena stavba chybějícího úseku mezi Slaným a Panenským Týncem. Jako poslední přijde na řadu úsek u Postoloprt. „Nejpozději v roce 2028 by tak měla být dálnice D7 kompletně dokončena,“ uvedl ředitel.
Dnes zahájené stavební práce budou trvat asi do roku 2024. Jedná se o úsek dlouhý 4,4 kilometru. Stavba je navržena ke spolufinancování v rámci unijního Operačního programu Doprava z Evropského fondu pro regionální rozvoj.
Důvodem výstavby D7 je mimo jiné i zajištění dopravní obslužnosti průmyslových zón u Mostu, Loun a Postoloprt a zejména strategické průmyslové zóny Triangle, která je jednou z největších v České republice. Hlavní silniční tah mezi Prahou, Chomutovem a hranicemi s Německem umožní po přestavbě podle ŘSD rychlé spojení Prahy a severozápadních Čech s oblastí Saské Kamenice a dál se státy Evropské unie.