Článek
Stavbaři je zbourají a postaví nové. Nyní u mostů, které jsou mezi lokalitou Temný Důl a odbočkou na Malou Úpu, již stavbaři začali dělat terénní úpravy a budovat provizorní přemostění. Na něj by měli dopravu převést v první polovině dubna, provoz bude kyvadlový a řízený pracovníky stavby nebo semafory. V místě mostů musejí zatím řidiči počítat se sníženou rychlostí a zúženou vozovkou.
Stávající dožilé mosty mají dvě pole se středovým pilířem v korytě Úpy. Jeden z mostů byl už v takovém stavu, že kraj na něm musel loni v květnu omezit dopravu a udělat provizorní opravu. Stavbaři z firem Mados MT, M-Silnice a M-Strojírny vystaví nové mosty o jednom mostním poli. Sinici v předpolí mostů opraví. Po nových mostech by auta měla začít jezdit do konce října.
Rekonstrukce polských mostů je nejnákladnější letošní silniční stavbou Královéhradeckého kraje. Celkem hodlá kraj dát letos do obnovy silnic druhých a třetích tříd a mostů až 1,49 miliardy korun. Loni kraj do rekonstrukcí silnic vložil 714 milionů korun.
Dalšími významnými letos zahajovanými stavbami budou třetí etapa rekonstrukce silnice II/285 z Jaroměře do Nového Města nad Metují za 164 milionů korun a první etapa opravy silnice II/300 z Trutnova přes Babí do Královce za 159 milionů korun. Asi 140 milionů půjde do opravy silnice II/280 z Libáně přes Dětenice směrem na hranice se Středočeským krajem. Zhruba 100 milionů kraj vloží do výstavby druhé etapy obchvatu Opočna, což je investice související s rozvojem průmyslové zóny Solnice - Kvasiny.