Článek
Obchvat Jaroměře má pravomocné stavební povolení. Stavět jej bude společnost Metrostav Infrastructure za 687,8 milionu korun.
Ve sporu vydal v únoru Krajský úřad Královéhradeckého kraje takzvané mezitímní rozhodnutí o vyvlastnění pozemků Kučerových. Úřad jej vydal podle takzvaného liniového zákona. Proti rozhodnutí manželé Kučerovi následně podali žalobu ke krajskému soudu. „Rozsudek je velmi důležitý pro zahájení stavby I/33 Jaroměř, obchvat, což plánujeme v nejbližších týdnech,“ uvedl generální ředitele ŘSD Radek Mátl.
František Kučera, který je místopředsedou Vrchního soudu v Praze, v souvislosti s pozemky kolem Jaroměře vede se státem do deseti různých sporů.
Obchvat dvanáctitisícové Jaroměře o délce 6,55 kilometru je přeložkou silnice I/33 a z města odvede tranzitní dopravu ve směru z Hradce Králové na Náchod a Polsko. Navazovat bude na nynější konec dálnice D11 u Hořenic severně od Jaroměře a u Velkého Třebešova se napojí na obchvat České Skalice.
Kromě Jaroměře obchvat odvede tranzitní dopravu i z obcí Čáslavky, Dolany a Svinišťany. Po silnici přes obce nyní denně projede kolem 15.000 vozidel, z nichž významnou část tvoří kamiony. Bez obchvatu Jaroměře budou řidiči jedoucí z Hradce Králové na Náchod a Polsko nadále muset sjíždět z dálnice D11 do Jaroměře a jet přes centrum města.
Stavební povolení na obchvat Jaroměře vydal Krajský úřad Královéhradeckého kraje 20. července 2020. Odvolání Kučerových proti vydanému stavebnímu povolení v únoru 2021 zamítlo ministerstvo dopravy. Následnou žalobu Kučerových zamítl v říjnu 2021 Krajský soud v Ostravě. Proti rozsudku krajského soudu podali Kučerovi kasační stížnost, kterou Nejvyšší správní soud letos v lednu zamítl.