Článek
Výběrové řízení na stavební firmu by mohla radnice vypsat v roce 2023. Celkové náklady na stavbu přes 100 metrů dlouhého propojení by mohly činit asi 15 milionů korun, z toho asi milion korun by mohla stát projektová dokumentace.
O propojení obchodních zón radnice usiluje přes 20 let. Situace se změnila začátkem letošního roku, kdy se městu po dlouhém snažení podařilo za dva miliony korun získat potřebných přes 1500 metrů čtverečných pozemků pro stavbu propojení.
„Díky propojení bude možné výrazně zkrátit trasu linek MHD a cyklisté i chodci budou mít lepší a bezpečnější cestu do obou obchodních zón,“ uvedl primátor Alexandr Hrabálek (ODS). Dosud je spojení mezi zónami možné jen po čtyřpruhové silnici mezi Hradcem Králové a Pardubicemi.
Na pořízení projektové dokumentace zastupitelé města vyčlenili jeden milion korun. V následujících měsících tak bude moci město v soutěži hledat projektanta.
První část komunikace o celkové délce asi 220 metrů ve směru od obchodů Makro a Sconto by měl ještě letos postavit soukromý investor. Město následně dokončí zbývající část a napojí komunikaci na okružní křižovatku u obchodní zóny Tesco.
Obchody Makro a Tesco v zóně Hradubická otevřely v roce 2000. Později v zóně přibyly například obchody Hornbach, Sconto, Asko, Electroworld, Decathlon a řada menších obchodních jednotek.