Článek
Zhruba rok se museli cestující i lidé, kteří bydlí v okolí, přizpůsobit stavebním omezením. „Nové jsou tu především povrchy, to znamená Varšavská ulice, Horova ulice, kde je parkování, jsou tu nové povrchy pro zeleň a pak samozřejmě i přístřešek pro cestující. Vysoutěžená cena byla necelých 30 milionů korun. Bude tam drobné navýšeni asi půl milionu korun, protože přístřešky byly v horším stavu, než jsme mohli v rámci průzkumu zjistit,“ uvedl náměstek primátorky Petr Bursík (ODS).
Centrální zastávku, odkud se rozjíždějí autobusy MHD po celém městě, doplnily i elektronické panely s aktuálními časy odjezdů jednotlivých spojů a nové značení zastávek.
Jak řekl ve středu Bursík, není to úplně ideální řešení, protože plnohodnotný integrovaný dopravní terminál, kde by se potkávaly autobusy městské i meziměstské i železnice, zatím nestojí. Ale do doby, než bude, chtělo město zlepšit podmínky alespoň pro cestující a autobusy MHD.
Podle místopředsedy představenstva pověřeného řízením Dopravního podniku Karlovy Vary Lukáše Siřínka by nová centrální zastávka měla poskytnout větší přehled a bezpečnost jak řidičům autobusů, tak i zvýšit komfort pro cestující.
Městský dopravní podnik spolu s otevřením terminálu u tržnice nasadí do zkušebního provozu i zapůjčený plně elektrický autobus. Chce vyzkoušet jeho výhody, využití i náklady na provoz. Autobusy MHD jezdí z větší časti na stlačený zemní plyn CNG. V současné době, kdy se ceny plynu i jeho dostupnost mění, je ale třeba zvažovat i jiné typy pohonu.