Článek
Navýšení pracovníků chtějí využít i další obce v okolí a požádaly město Karlovy Vary o spolupráci při měření rychlosti na jejich území. „V souvislosti s tím, že město Karlovy Vary bude obhospodařovat úsekové měření mezi výjezdem z Karlových Varů až po odbočku na letiště nás oslovily i obce, které spadají do naší rozšířené působnosti, protože my máme odbor, který může vybírat pokuty za překročení rychlosti. Až rozběhneme systém detekce a vyhodnocování přestupků, tak podle kapacity navážeme na jednání s obcemi,“ uvedl náměstek primátorky Tomáš Trtek (ANO).
Úsekové měření, na rozdíl od okamžitého měření rychlosti, počítá průměrnou rychlost vozidla v daném úseku silnice. Podobný systém využívalo Ředitelství silnic a dálnic například při opravách dálnice D1, ale hojně se využívá i v jiných městech.
Karlovarský magistrát počítá s tím, že po ostrém spuštění provozu výrazně přibude přestupků, které bude třeba řešit. V první fázi tak chce přijmout pět úředníků, kteří se po proškolení začnou přestupky zabývat. Podle počtu přestupků a v případě dohody s okolními obcemi pak bude město případně ještě personální obsazení odboru navyšovat.
Úsek v takzvaných serpentinách na silnici I/6 nad Karlovými Vary se opakovaně stává místem dopravních nehod. Zejména za nepříznivého počasí, za deště, na sněhu nebo při náledí se zde stávají nehody, a to i tragické. Ředitelství silnic a dálnic proto loni začalo nebezpečný úsek upravovat, omezila se zde rychlost a na vozovce přibyla speciální vrstva, která omezuje riziko smyku.