Článek
Stavba za více než 60 milionů korun, jejíž investorem je ministerstvo financí, přitom podle původních plánů měla být hotová již loni. Nový termín dokončení zatím není znám, vedení města se navíc obává, že stavební práce naruší zimní přestávka.
V současné době investor řeší změny v projektu, které musí být předmětem dodatku ke smlouvě. „Dodatku předchází náročná administrativa v podobě úpravy projektové dokumentace, vyčíslení více či méně prací, vyjádření supervizora stavby, vyjádření technického dozoru stavby, vydání stanoviska města a následně schválení dodatku ke smlouvě,“ uvedl místostarosta Jan Picka (nez.). Nedostatky například souvisely s tím, že projektant zapomněl navrhnout na jedné straně lávky ocelová lana nebo že na napojení z cyklostezky nenavrhl zábradlí. Město se podle něj snaží stavbu urychlit, nemá ale moc možností. Poslední uvedený termín dokončení byl na konci srpna.
Architektonický návrh lávky pro pěší vznikl v roce 2012 a byla navržena jako ocelový zavěšený most o třech spojitých polích s horní mostovkou. Původní nevyhovující most se zboural na konci roku 2020, o rok později se začalo se stavbou nové lávky. Na začátku stavby komplikovaly práce také omezení související s epidemií koronaviru, letos to jsou dopady války na Ukrajině. Město dostalo na jaře oznámení o vyšší moci, tedy o nepředvídatelných překážkách, jež mohou mít vliv na dokončení díla. Od té doby se práce na lávce podle radnice zpomalily.
Původní cena za lávku podle projektu činila 58 milionů korun. Současné náklady včetně víceprací se pohybují kolem 68 milionů korun. Stavbu lávky hradí ministerstvo ze státního programu, který pomáhá zahlazovat ekologické škody po těžbě v Ústeckém a Karlovarském kraji. Sokolov, jehož náklady byly původně dva miliony korun, se má finančně podílet na veřejném osvětlení a na příjezdové rampě, která propojí most s cyklostezkou.
V Sokolově, kde žije 23.000 obyvatel, již bylo z tohoto programu hrazeno několik další projektů, například stavba cyklostezky podél Ohře nebo aktuálně dokončená oprava Antonínského mostu. Zároveň se připravuje žádost o financování zasíťování pozemků na výstavbu rodinných domů na Jižním lomu. Dosud město z programu vyčerpalo nebo čerpá více než čtvrt miliardy korun.