Článek
Příprava zatím pokračuje a směřuje k získání stavebního povolení a k výběru stavební firmy. Cena stavby je zhruba 2,5 miliardy korun.
„Druhá etapa zahrnuje položení druhé koleje na deseti kilometrech mezi Střelicemi a Zastávkou, elektrifikaci tratě a další potřebné úpravy, které umožní zvýšit traťovou rychlost až na 120 kilometrů v hodině. Modernizací projdou také stanice v Zastávce a v Tetčicích a zastávky v Omicích a Rosicích,“ uvedl mluvčí Dušan Gavenda. Podle něj budou železničáři termín zahájení prací upřesňovat a hledají řešení, jak zajistit financování.
Stavba mezi Střelicemi a Zastávkou navazuje na elektrifikaci a modernizaci úseku mezi Střelicemi a Brnem, která skončila loni. Její přínosy však bude možné plně využít právě až s dokončením druhé etapy. Do té doby budou i pod dráty jezdit nadále motorové vlaky a cesta ze Zastávky a Rosic do Brna se nijak nezrychlí.
Položení druhé koleje až do Zastávky má přinést především větší kapacitu tratě, která umožní zkrátit interval mezi spoji a také zvýšit stabilitu jízdního řádu a eliminovat zpoždění. Kvůli tomu zatím volí velká část cestujících raději autobusové spojení, které trpí v době dopravní špičky hustým provozem na dálnici D1.
Podle původních předpokladů se letos měly dělat hlavně přípravné práce bez větších výluk a hlavní práce s dlouhodobou výlukou se měly dělat příští rok. Spuštění provozu se předpokládalo od prosince příštího roku a od té doby se také počítalo s tím, že na osobních linkách do Zastávky budou jezdit moderní elektrické vlaky.