Článek
Vznikla v místě nebezpečného křížení, kde se v minulosti stalo několik tragických nehod. Stezku využívají výletníci nebo cyklisté směřující do Mutěnic a Dolních Bojanovic.
Lávka si vyžádala investici zhruba 27 milionů korun. Stavba začala v září úpravami terénu, následovala výstavba opěr, středního pilíře a postupné budování náspů. Poté stavbaři osadili nosnou konstrukci dřevěné lávky a vybudovali asfaltovou stezku. Na jaře ještě přijde na řadu výsadba stromů a zeleně.
Frekventovanou silnici I/55 možná v budoucnu nahradí širší dálnice, lávka by pak musela ustoupit. „Kdyby se výstavba dálnice přiblížila, lávka je ze dvou segmentů, které se dají rozdělat a její využití je potom plánováno třeba v Rybářích přes staré rameno Moravy. Takto nadčasově připravené to bylo od samotného začátku, takže není to jednoúčelová stavba,“ uvedl starosta Libor Střecha (Pro Hodonín).
K dalším investicím hodonínské radnice, dokončeným těsně před Vánoci, patří prodloužená cyklostezka do Lužic. Úsek dlouhý 275 metrů umožní cyklistům vyhnout se frekventované křižovatce. Náklady činily osm milionů korun. V budoucnu naváže další úsek na druhé straně Velkomoravské ulice.
„Teď jsme ve vrcholné fázi projektové dokumentace a budeme žádat o stavební povolení. Chtěli bychom na to získat dotace, abychom příští rok mohli stavbu realizovat. Věřím, že se vše podaří a všechna vyjádření budou kladná,“ uvedl Střecha.