Článek
Novelou nařízení o tom rozhodli radní Brna. Účinnost nařízení je od 15. září. Novelou se zakazuje reklama šířená na veřejně přístupných místech mimo provozovnu.
„Vyhověli jsme městské části Brno-střed, která požádala o doplnění některých druhů komunikačních médií do nařízení města, jímž je regulováno šíření reklamy. Je to z toho důvodu, že chce na území městské památkové rezervace aktivně řešit znečišťování ulic, parků a dalších prostranství letáky, navštívenkami nebo reklamními tiskovinami,“ uvedla primátorka Markéta Vaňková (ODS).
Nařízení v současnosti reguluje určitý typ reklamy nejen v historickém centru města na území městské části Brno-střed, ale také na území městských částí Bohunice, Brno-jih, Brno-sever a Starý Lískovec. Každá z těchto městských částí si stanovila konkrétní okruh komunikačních médií, jejichž prostřednictvím neadresné šíření reklamy na svém území zakazuje.
Podle radnice byla v nařízení výjimka, že se regulace netýká shromáždění, průvodů a manifestací a dále kulturních, sportovních, vzdělávacích a charitativních akcí. „Nyní se k tomu přidaly politické kampaně, které by tak nebylo možné spojit s rozdáváním volebních programů a upoutávek,“ dodal mluvčí magistrátu Filip Poňuchálek.