Článek
Podnik tím sleduje jednak bezpečnost provozu, jednak eliminuje nutnost vyčlenit pracovníka, který by řidiče testoval, napsala v tiskové zprávě mluvčí podniku Hana Tomaštíková.
Dosud se dělaly namátkové kontroly řidičů, které musel zajišťovat někdo ze zaměstnanců. Nový postup je součástí celoroční kampaně Brnem bezpečně s Dopravním podnikem města Brna. „Letos se zaměřujeme na témata týkající se bezpečnosti – ať už provozu, řidičů, cestujících nebo chodců. Ačkoli jsou naši řidiči zodpovědní a máme za poslední léta nulový záchyt při preventivních kontrolách během služeb, nemůžeme v nich a ani nechceme polevit. Pokud se tato technologie osvědčí, budeme zvažovat, že bychom ji zařadili do zadávacích podmínek pro výběrová řízení na nové vozy,“ řekl generální ředitel Miloš Havránek. Instalace jednoho zařízení stojí 50 000 korun.
Namátkové kontroly u řidičů dělají výpravčí před začátkem služby, během dne pak na konečných stanicích pracovníci dispečinku a technici jízdy. Ročně jich uskuteční okolo 13 000. Za posledních sedm let žádný z řidičů ve službě „nenadýchal“ s výjimkou dvou se zbytkovým alkoholem. Ale ani ti nemohli do služby.
Podobné metody jsou v zahraničí u řidičů hromadné dopravy běžné, někde mají povinnosti taxikáři. V blízké budoucnosti by měla mít tzv. alkoholové zámky i všechna nová osobní auta, od letoška na to budou muset být připravená. A v některých evropských zemích už zámky povinné jsou kvůli tomu, že řidiči pod vlivem alkoholu způsobí značnou část nehod.