Článek
Drtivá většina cyklistů projíždí přes frekventovanou Hadíkovu ulici tak, že čeká na mezeru v proudu aut a poté přejede silnici v trase cyklostezky. To se snad na konci léta změní. Aktuálně je ve smlouvě termín konce stavby 25. srpen a město nyní vyjednává se stavební firmou o možnosti předčasného využívání stavby do doby ukončení kolaudace.
Pro cyklisty v Brně jde o jednu z nejočekávanějších staveb. Její absence komplikovala jízdu stovkám cyklistů denně, protože cyklostezky kolem Svratky a Svitavy patří k těm nejfrekventovanějším, a to jak pro dojížďku do zaměstnání, tak pro rekreační jízdu.
Původně měla být stavba hotová ještě před letošním létem, ale bylo nutné zpracovat dokumentaci na přeložku plynovodu a státní správa nesouhlasila se stavebními pracemi v zimě, proto se na jaře začalo stavět až 28. března. Stavba se také mírně prodraží, a to kvůli tomu, že je nutné více zpevnit břeh pod nesníženou hladinou řeky, rozšířit opěrné zdi, vysadit stromy za pokácené, postavit provizorní pěší stezky a část peněz je potřeba pro přeložku plynovodu. Celková cena tak činí 15,1 milionu korun.
Město v končícím volebním období - na podzim jsou komunální volby - začalo intenzivněji pracovat na projektové přípravě řady opatření, která by se měla stavět v následujících zhruba deseti letech a vylepšit tak cyklistickou infrastrukturu v Brně. Podle spolku Brno na kole je největším problémem bezpečná infrastruktura v ulicích v širším centru města.