Článek
Jezdit budou podle výlukových jízdních řádů, které jsou uveřejněné na webu společnosti Kordis JMK a také na webu RegioJetu. Vyplývá to z informací na webu Kordisu.
Rychlíky do Ostravy, které provozuje RegioJet, nebudou vůbec jezdit mezi brněnským hlavním nádražím a Královým Polem. Náhradní autobusy budou jezdit mezi Brnem a Přerovem, přičemž jedna linka pojede přímo a druhá bude zastavovat ve stanicích po cestě. Přímé autobusy budou z Brna vyjíždět stejně jako vlaky, zastávkové o 20 minut dříve. V opačném směru zastávkové autobusy dojedou o 20 minut později. Zatímco odjezd autobusu je od zastávky u viaduktu, výstupní zastávka je v Úzké ulici za viaduktem. RegioJet při výlukách výrazně omezuje standardní služby. Kola nepřepravuje vůbec, kočárky pouze do vyčerpání kapacity autobusu a vozíčkáři se musejí nahlásit nejméně 96 hodin, tedy čtyři dny, předem.
Olomoucké rychlíky Českých drah nahradí autobus mezi Brnem a Nezamyslicemi. Z Brna odjíždějí autobusy ve stejný čas jako vlaky od viaduktu, na stejné místo i přijíždějí. Na rozdíl od RegioJetu České dráhy přepravu kol u většiny spojů zajišťují.
Osobní vlaky budou nahrazené autobusy mezi Vyškovem a Nezamyslicemi.
Výluky na jednokolejné trati, která spojuje druhé a třetí největší město v Česku, jsou každý rok. Trať je dlouhodobě v takovém stavu, že na ní Správa železnic musí dělat pravidelnou údržbu. Již od roku 2015 připravuje modernizaci tratě z Brna do Přerova, která má zajistit dvousetkilometrovou rychlost a dvoukolejný provoz. Zatím se ještě nezačalo stavět a s dokončením celé trati se počítá zhruba za 10 let, přestože modernizaci v tomto případě nebrání žádní aktivisté jako v případě řady jiných železničních a silničních staveb.