Hlavní obsah

Tramvajovým tunelem v Žabovřeské ulici v Brně se projedou cestující v dubnu

Foto: Shutterstock.com

Ilustrační foto.

Zhruba čtvrtroční zpoždění proti původnímu plánu je dané mimo jiné tím, že se měnilo zabezpečení tunelu. Celkový termín dokončení stavby to ohrozit nemá a nová čtyřpruhová silnice by se měla otevřít na konci roku 2024.

Článek

Tramvajový tunel podél Žabovřeské ulice v Brně se má otevřít pro cestující příští rok v dubnu. „I přes to zdržení je duben dobrý termín. Lidi se naučili jezdit náhradní dopravou a těšíme se, že se tu v dubnu i s cestujícími potkáme,“ řekl generální ředitel brněnského dopravního podniku Miloš Havránek. Páteřní linka 1 z Pisárek do Komína nejezdí od začátku loňského roku. „Začali jsme přemýšlet o tom, že bychom před uvedením do provozu oslovili veřejnost a že v den otevření by první projeli naši cestující, kteří se nám přihlásí. A vypravíme třeba dvě tři šaliny a pak až pojedeme my,“ řekl Havránek.

Zprovoznění tunelu bude pro podnik i cestující provozní úlevou. Nyní je velká část zátěže směřována přes Žabovřesky a přes Českou a podnik musí různě kombinovat soupravy, aby vyhověl poptávce cestujících. Navíc se po více než dvou letech výrazně zjednoduší cesta z Komína na Mendlovo náměstí.

Na stavbě silnice se aktuálně staví silniční galerie, kam bude převedená současná doprava, aby se mohla postavit nová silnice na místě současné a částečně nad řekou. Hotové už jsou opěrné zdi pod skálou a silničáři stále monitorují svah, na některých místech ještě budou vrtat a zpevňovat jej.

Zvyšování cen energií a materiálů se na několik let trvající stavbě řeší inflační doložkou ve smlouvě. „Za každý rok doplácíme firmám peníze odpovídající míře inflace. Za loňský rok jsme tak vyplatili 11 milionů korun navíc. Letos to bude samozřejmě víc,“ řekl Fiala.

Po otevření nové kapacitní silnice by se měl zlepšit současný stav, kdy z každé strany navazuje již čtyřpruhová silnice a před dvoupruhovým úsekem se tvoří kolony nejen v dopravní špičce.

Související témata:

Doporučované