Hlavní obsah

Stavbaři dnes začali usazovat novou lávku přes modernizovanou stanici v Adamově

Foto: Seznam Zprávy

Ilustrační foto.

Stavbaři dnes začali usazovat novou lávku přes budoucí kolejiště stanice v Adamově na Blanensku. Je součástí modernizované stanice na železničním koridoru mezi Prahou a Brnem.

Článek

Lávka váží 46 tun, přístupová rampa 54 tun a ještě ke konstrukci náleží schodiště, která mají od 18 do 30 tun, uvedl v tiskové zprávě projektový manažer společnosti Swietelsky Rail CZ Jan Parchanski. Sloužit bude od poloviny srpna.

Zatímco na starou lávku se dalo dostat pouze po schodech, na novou bude možné vyjet i výtahem. Jelikož jde o rozměrnou konstrukci, její montáž začala přímo na staveništi už v lednu. „Stavbu jsme museli založit do přilehlého svahu. Lávka vysoko nad úrovní terénu vytvoří místní dominantu,“ uvedl Parchanski.

Nyní je lávka provizorně podepřená. „Po aktivaci ložisek ji usadíme do definitivní polohy. Pak se dokončí pochozí povrchy, betonáž a podle návrhu architekta povrchová úprava. Vše doplní osvětlení, kamerový systém, informační panely a ochranné mříže,“ řekl manažer.

I když vlaky začnou po trati mezi Brnem a Blanskem jezdit až v polovině prosince, lávku spojující dvě části města bude možné používat již od poloviny srpna. Podle Parchanského se daří pracovat i přes drobné komplikace podle harmonogramu. Podařilo se již z větší části dokončit umělé stavby a začíná se s pracemi na nástupištích a železničním spodku

Společnost začala s rekonstrukcí adamovské stanice, kde budou nově ostrovní nástupiště, loni v říjnu. Provoz je na trati mezi Brnem a Blanskem zastavený zcela od poloviny loňského prosince. Opravuje se zhruba dvacetikilometrový úsek, dělá se nový spodek, svršek, tunely, stanice a zastávky. V provozu bez vyloučení provozu trať nevydržela ani celé čtvrtstoletí.

Doporučované