Článek
V první etapě by rekonstrukce měla stát okolo 50 milionů korun, přesnější částka bude známá po dokončení dokumentace.
Město se ke stavbě odhodlalo loni po ukončení letitého sporu o to, kdo je vlastníkem podchodu. Jeho stav už byl dlouhodobě nepříliš utěšený a tisíce lidí, kteří jím denně procházejí, se v něm raději ani nezastavovaly. Kolorit poslední desetiletí dotvářeli především vietnamští obchodníci s textilem a obuví. „Ti už se do podchodu nevrátí a místo toho město určilo sortiment zboží, které by se mělo po rekonstrukci v podchodu prodávat. Jde o rychlé občerstvení, potraviny, pečivo, oříšky, měla by zde být i trafika,“ uvedl mluvčí brněnského magistrátu Filip Poňuchálek..
Zatím se počítá s rekonstrukcí části od jižního vyústění směrem ke Zvonařce po rozvětvení k tramvajových zastávkám před nádražím. Až ve druhé etapě, která by mohla začít příští rok, se bude pracovat přímo pod Nádražní ulicí pod tramvajovými zastávkami. Tato etapa souvisí s celkovou úpravou prostoru před nádražím. Sice jde o důležitý uzel MHD, avšak je nepřehledný a plný bariér. Ty by měly do budoucna zmizet a představa současného vedení města je taková, že by se prostor podobal tomu, jaký vznikl před lety po rekonstrukci Joštovy ulice a přestupního uzlu Česká. Z přednádraží by měla zmizet i automobilová doprava, protože v prostoru dominují chodci.
Pokud se podaří plánovaný záměr, dokončí se tak mnohaleté úsilí o celkový přerod nádraží a přednádraží. Správa železnic totiž v minulých letech kompletně modernizovala kolejiště a nástupiště, společnost Brno New Station Development má před sebou poslední etapu rekonstrukce historické nádražní budovy a městu zbývá rekonstruovat podchod a prostor před nádražím.