Článek
Vlaky nepojedou na vytížené příměstské trati po celý rok kvůli rekonstrukci tratě, adamovské stanice a dalších zastávek zhruba za šest miliard korun. Kvůli tomu jezdí několik autobusových linek, které spojují Brno s Bílovicemi, Babicemi, Adamovem a Blanskem. Vzhledem k tomu, že cesta vlakem je v sevřeném údolí Svitavy nejrychlejší variantou, trvá cesta autobusy výrazně déle.
„Neděle, kdy je slabý provoz, byla bez problémů. Dnes ráno se zdá, že kapacity jsou dostatečné, lidé se zdají být informovaní. Ještě máme v Brně na hlavním nádraží a Blansku na nádraží informátory, aby lidi nasměrovali do správných autobusů. Zatím nemáme hlášeno, že by se nedodržoval jízdní řád,“ uvedl mluvčí společnosti Kordis JMK Květoslav Havlík. Dispečeři zatím nezaznamenali ani stížnosti cestujících.
Z Brna se odjíždí z autobusového nádraží u hotelu Grand. Lidé jedoucí ve směru od Bílovic a Adamova přestupují v Brně v Maloměřicích na tramvajovou linku 4, která jezdí ve špičce po pěti minutách a mimo ni v intervalu šest až sedm minut. V případě, že jeden spoj ujede, tak nemá na cestující zásadnější dopad. I jízdní řád autobusů je vytvořený tak, aby ve špičce jezdily co nejčastěji.
Výluku zvládá zatím bez problémů i brněnský dopravní podnik, který zajišťuje provoz tramvajové linky 4 a také některé výlukové autobusové spoje za hranice města, řekla ČTK mluvčí podniku Hana Tomaštíková.