Článek
K propojení tratí je potřeba nejprve opravit most přes železniční trať pod Lesnou a poté položit koleje ze smyčky Štefánikova čtvrť na Halasovo náměstí. Tam se spojí s tratí do Čertovy rokle.
Propojení tratí je dlouhodobým záměrem města, které umožní části obyvatel Lesné jezdit bez přestupu z autobusu na tramvaj a dopravnímu podniku umožní spojka snazší organizaci dopravy při mimořádnostech nebo výlukách. Část tratě už je na svém místě od konce 90. let, kdy se stavěl Husovický tunel, Koleje jsou položené v silnici vedoucí nad ním.
Trať povede ze Štefánikovy čtvrti dosud čtyřpruhovou ulicí. Upravit bude potřeba zastávky Štefánikova čtvrť, Lesná, nádraží, Poliklinika Lesná a Halasovo náměstí. Vznikne také nová zastávka Provazníkova, která umožní pohodlný přestup mezi tramvajemi a trolejbusovými linkami 25 a 26. Dnes musejí cestující při přestupu ujít přes 300 metrů.
Aktuálně se předpokládá, že si stavba vyžádá náklady okolo 800 milionů korun. Město bude usilovat o spolufinancování z peněz Evropské unie.
Nová trať sice částečně zlepší komfort pro cestující, nicméně klíčová trať pro většinu obyvatel stále neexistuje. Již od vzniku sídliště v 60. letech minulého století je pro ni připravený prostor v Seifertově ulici, ale před několika lety se proti ní část obyvatel sídliště postavila. Přestože jde o ulici vedoucí okrajem sídliště, obávali se hluku a padl dokonce argument, že by tramvaj mohla být nebezpečná pro chodce. Stavba trati, která by přímou tramvajovou linku do centra města zpřístupnila většině obyvatel Lesné, čeká na příznivější dobu.