Hlavní obsah

Na železnici se otevřely dvě nové zastávky. Usnadní cestu do Brna

Foto: Getty Images

Ilustrační foto.

Počínaje dneškem, kdy začal platit nový jízdní řád, začaly na modernizované trati z Brna do Střelic sloužit nové zastávky v Ostopovicích a také v Brně-Starém Lískovci.

Článek

Ulehčí cestu do centra Brna. Především ostopovická zastávka nejen cestu zrychlí, ale zároveň ušetří přestupování. S novým jízdním řádem také začala roční výluka na trati mezi Brnem a Blanskem, vlaky na trati přestaly jezdit kvůli rekonstrukci. Provoz na trati je zastaven až do příští prosincové změny jízdního řádu.

Vlaky budou v Ostopovicích zastavovat po hodině, v méně vytížených časech po dvou hodinách, ve Starém Lískovci zatím jen po dvou hodinách. Zatímco cesta z Ostopovic nyní trvá do centra Brna téměř půl hodiny, nově se zkrátí na deset minut. Starolískovecká zastávka zatím nebude mít předpokládané využití, protože k ní zatím existuje jen pěší přístup. Dopravní terminál Brno zatím nepostavilo. Až s napojením městské hromadné dopravy bude možné trať plnohodnotně využít pro obsluhu bohunického kampusu.

Počínaje dneškem se také obnovil provoz nočních vlaků odjíždějících z Brna, odjíždějí do různých směrů přibližně pět minut po půlnoci. Stejně tak bude v tento čas odjíždět autobus do Blanska a Boskovic.

Obnovují se také zrušené spojení Brna s Budapeští a Vídní. V pátky, soboty a neděle pojede z Břeclavi spěšný vlak, který ve 23:11 vyčká na vlaky od Budapešti a Vídně. Do Brna přijede v čase před půlnočním rozjezdem nočních autobusů. V pondělí ráno vyjede z Brna ve 04:10 spěšný vlak, na který v Břeclavi naváže vlak směr Budapešť.

Vlaky přestaly jezdit mezi Brnem a Blanskem, mezi krajským a okresním městem bude po celý rok jezdit několik autobusových linek, které nahradí zrušené železniční spoje. Autobusy nahradí i rychlíky do Prahy. Dálkové vlaky budou jezdit už druhým rokem do Prahy přes Havlíčkův Brod i kvůli tomu, že na třebovské trati se pracuje i na dalších místech a kapacita koridoru je výrazně snížená.

Trať mezi Brnem a Blanskem, která vede složitým terénem v zaříznutém údolí Svitavy, čeká kompletní rekonstrukce včetně sanací tunelů. Přestavovat se bude i stanice v Adamově, úpravy čekají i zastávky v Bílovicích a Babicích. Správa železnic za stavbu zaplatí téměř šest miliard korun. Vlaky budou moct poté trať projíždět o něco vyšší rychlostí. Zároveň už mají po roční výluce vyjet na trať nové vlaky od Škody Transportation, které nyní společnost vyrábí.

Jízdní řády, plánky a veškeré potřebné informace jsou k dispozici na webu www.idsjmk.cz.

Doporučované