Článek
Aby lokomotiva mohla vozit turisty po úzkorozchodné trati mezi Zbýšovem a Zastávkou na Brněnsku, bylo nutné provést řadu úprav a náročných technických zásahů, včetně změny rozchodu kol. Nadšenci také opravili kotel, pístní tyče a vyměnili všechny rozpěrky.
„Navzdory dnešnímu deštivému počasí přihlíželo slavnostnímu výjezdu lokomotivy několik desítek lidí. Mnozí si také koupili lístek na zpáteční jízdu do Zastávky,“ řekl Jan Procházka z muzea.
Muzeum dosud na trati využívalo parní lokomotivu z roku 1913 od firmy Henschel. „Černá kráska“ je mladší a uveze více vagonů, vyrobila ji společnost ČKD v Praze v roce 1951. Naposledy sloužila v železárnách v Králově Dvoře u Berouna. Ve Zbýšově mají také bývalé důlní lokomotivy a řadu další železniční techniky.
Muzeum průmyslových železnic sídlí v areálu bývalého dolu Jindřich II. Jde o spolek, který se zabývá dokumentací, záchranou, renovacemi a muzejní prezentací úzkorozchodných železničních vozidel.