Článek
Má to změnit akce s názvem Rail Business Days, která se uskuteční od 7. do 9. června. Podle Jany Rosenbergerové z pořadatelské společnosti Via Pro Motion má veletrh značnou šířku záběru, protože přijedou nejen výrobci vozidel a komponentů a dopravci, ale i ti, kteří se zabývají zabezpečením, stavbou infrastruktury či provozními záležitostmi a také výzkumem a vývojem. První den budou součástí i odborné konference.
První ročník se uskutečnil už loni na podzim v Praze, ale kvůli trvající covidové pandemii měl jenom konferenční část. „Takže letošek bereme v podstatě jako první ročník a nechtěli bychom skončit u veletrhu pro východní Evropu, ale udělat z toho veletrh se širokým záběrem,“ řekla Rosenbergerová. Společnost, která se věnuje železniční problematice dlouhé roky, se pustila do nového projektu i přes to, že v Ostravě se konají už od roku 2000 Czech Raildays. Avšak nebyly už v roce 2019, tedy před covidem, a kvůli covidu ani ve dvou následujících letech. Letos se měly konat jen o týden později než brněnský veletrh. Na webu však je informace, že kvůli hledání jiných a reprezentativnějších prostor se neuskuteční.
Brněnský veletrh bude kombinovat výstavní formu s konferenční, protože firmy chtějí prezentovat své výrobky a setkávat se s obchodními partnery. Velké exponáty budou stát na volných plochách před pavilony, menší exponáty budou standardně v pavilonech. „Přijedou české a slovenské firmy a hlavní část zahraničních budou tvořit Poláci, Rakušané a Němci. Do poslední chvíle firmy čekaly, jak se vyvine situace s covidem,“ řekl Rosenbergerová. Vedle železniční techniky je součástí i městská kolejová doprava.
Železniční veletrh bude jednou z prvních větší akcí, která se po dvou letech s covidem na brněnském výstavišti letos uskuteční. Některé plánované akce jako Techagro či Motosalon musely být přesunuty na pozdější termíny kvůli tomu, že firmy neměly exponáty.