Článek
I když se módní veletrhy na rozdíl od jiných konaly i v době pandemie, omezily se pouze na platformu tzv. B2B veletrhu, tedy setkání výrobců, prodejců a nákupčích. Doprovodný program včetně módních přehlídek se letos konat nebude. Začínají v sobotu a skončí příští týden v pondělí.
Změnu obchodních modelů vnímá i Česká obuvnická a kožedělná asociace, podle níž lidé postupně více hledí na kvalitu a udržitelnost materiálů a na ekologické zpracování. „Svět módy začíná čelit otázkám cirkulární ekonomiky v textilní a oděvní výrobě a nakládání s textilními odpady. Jedná se především o opuštění tradiční výroby, tedy zpracování původně vypěstovaných plodin a vytvoření nového kusu oděvu. Tento přístup má být nahrazen recyklací. Podstatou cirkulárního modelu je totiž vyrábět, ale přitom nezatěžovat životní prostředí,“ uvedla Brančíková.
O veletrh je mezi vystavovateli, bude jich přes 100, i dalšími účastníky zájem a chválí si především možnost prohlédnout si nabízené zboží a uzavřít smlouvy. Podle ředitelky akce Gabriely Císařové se staly důležitým marketingovým nástrojem pro českou i zahraniční módu. Na brněnské výstaviště proto každoročně míří jak zástupci českých výrobců a návrhářů, tak zástupci menších i velkých zahraničních značek s novými kolekcemi. Českému textilnímu průmyslu se navíc i přes pandemii daří. I když loni v prvním pololetí zaznamenalo odvětví pokles tržeb, ve druhé polovině roku už zase rostly a firmy využily pandemii k většímu přechodu na internet a virtualizaci nabídky.
Zajímavostí veletrhu může být rostoucí obliba barefootové obuvi, tedy takové, která simuluje chůzi naboso a poskytuje dostatek prostoru chodidlu. Tento obor se v posledních letech natolik rozvinul, že získal samostatné oborové členění.
Lidé už nemusejí při vstupu na veletrh ukazovat očkování či doklad o prodělání nemoci, pouze musejí v uzavřených prostorách nosit respirátory.