Článek
Loď pojmenovaná Brno, kterou vyrobili v roce 1948, v posledních měsících prošla kompletní rekonstrukcí elektroinstalace. V tiskové zprávě o tom informoval brněnský dopravní podnik.
„Rekonstrukce elektroinstalace si vyžádala celkovou opravu kabeláže, řídicího pultu, ale i ovládacích prvků. Práce za více než jeden milion korun bylo nutné udělat, jelikož původní elektroinstalace již nevyhovovala předpisům a technickým požadavkům,“ uvedl generální ředitel DPMB Miloš Havránek.
Loď Brno dříve nesla pojmenování Úderník a její trup byl v roce 1948 vyroben v pražské loděnici. Zbytek nástavby pak vznikal v roce 1949 už v Brně. Po spuštění Brna na vodu bude sedmičlenná flotila brněnského dopravního podniku na brněnské přehradě kompletní.
Vyjížďky po brněnské přehradě se mezi Brňany i návštěvníky města těší velké oblibě. „V letošním roce jsme doposud převezli téměř 180 tisíc lidí. Pokud vydrží dobré počasí a zájem ze strany veřejnosti, možná překonáme loňský rekord, kdy lodě svezly téměř 286 tisíc cestujících, což je od 80. let minulého století vůbec nejvíc,“ dodal Havránek.
Lodě na deset kilometrů dlouhé trase z Brna-Bystrce do Veverské Bítýšky jezdí obvykle od dubna do konce října. Trasu ujedou v jednom směru za 70 minut. Dopravní podnik má k dispozici pět moderních lodí a dvě historické. Kromě Brna je to ještě loď Morava. Dopravní podnik v posledních letech pracuje na obnově zázemí i jednotlivých zastávek tak, aby zvýšil počet těch bezbariérových.