Článek
V tiskové zprávě to dnes uvedl mluvčí magistrátu Filip Poňuchálek. Město má zájem na tom, aby cyklodoprava byla bezpečná a dostupná všem.
K tomuto stavu má dosud infrastruktura daleko, což město přiznává v průvodním textu k anketě. „Jsme si vědomi toho, že podmínky pro jízdu na kole nejsou v Brně ideální. Přestože se snažíme o lepší podmínky pro jízdu na kole již nyní, je důležité mít do budoucna nový plán – novou Cyklostrategii města. Ta detailně stanoví, jak v Brně vytvořit bezpečnější a příjemnější prostředí pro pohyb na kole,“ píše se k anketě. Ta je přístupná na webu města Dáme na vás. Přispět do ní lze do 5. května a není nutné mít trvalé bydliště v Brně.
Vyplnění ankety zabere zhruba 15 minut. Součástí jsou i pocitové mapy, kde se dají přesně zaznačit místa, která dotazovaný považuje z hlediska cyklodopravy za problematická, nebo naopak za bezpečná. Jde o první anketu na speciální nově zřízené platformě. „Tento nástroj lidem jednoduše dovolí sdílet s námi svoje názory a zkušenosti. Cenná data můžeme využít jako podklad pro tvorbu různých dokumentů a vyhodnocení projektů a jejich dopadu. Zároveň jde pro nás o rychlý exkurz do veřejného mínění, byť samozřejmě nelze anketu zaměňovat s reprezentativním sociologickým průzkumem,“ uvedl radní Petr Bořecký (ANO).
Brno mělo svůj první plán, kudy a jak vést cyklistické trasy, už na začátku 90. let a postupně vytvářelo a aktualizovalo další dokumenty, obvykle zvané jako cyklogenerely. Jejich přenos do praxe však dlouhodobě vázne, proto Brno dodnes nemá potřebnou spojitou infrastrukturu. Bezpečná infrastruktura oddělená od motorové dopravy alespoň v podobě cyklopruhů chybí především v širším centru Brna. Město také v minulosti při rekonstrukci významných ulic cyklodopravu ignorovalo a opatření v takových ulicích nevznikla žádná. Spojité cyklostezky oddělené od aut vedou prakticky pouze podél řek, které však svým charakterem více vyhovují rekreační cyklistice.