Článek
Souběžně by se měla opravovat i tramvajová trať, na níž se naposledy pracovalo na konci 90.let minulého století. Za opravy město zaplatí 18 milionů korun. Oprava dláždění a kolejí se plánuje ve dvou etapách. Nejdříve od křižovatky s Josefskou po zastávku Zelný trh, což se má stihnout letos, a úsek od Zelného trhu na náměstí Svobody až příští rok.
Situace na pěší zóně se zhoršila na podzim roku 2018, kdy předchozí koalice vedená ANO spustila v historickém centru systém rezidentního parkování a umožnila volný průjezd z Rašínovy ulice přes náměstí Svobody do Masarykovy ulice a řidiči s oprávněním měli povolený vjezd do celého historického centra. Současná koalice, v níž má dopravu na starosti ODS, sice opět vydává povolení pouze pro vybrané části historického centra, ale průjezd přes náměstí Svobody zakázaný není, a proto přes něj stále jezdí desítky až stovky aut denně stejně jako po Masarykově.
„Proti předchozímu stavu se počet vjezdů na náměstí Svobody a do Masarykovy ulice snížil o 30 až 50 procent a je vydaných méně oprávnění k vjezdu do pěší zóny,“ napsal radní Petr Kratochvíl (ODS).
Město podle něj stále zvažuje, jak situaci zlepšit. I když se chodci pohybují v pěší zóně, situace pro ně není komfortní. „Potenciál ke zlepšení vidíme u zásobování a taxi služeb. V tuto chvíli vyhodnocujeme sesbíraná data a během několika týdnů bychom chtěli na úrovni vedení města předložit aktualizaci stávajících pravidel,“ uvedl Kratochvíl.