Článek
Nové trolejbusy, které mají pomocný bateriový pohon, se objeví v podstatě na všech linkách, na nichž jezdí krátké trolejbusy, uvedla dnes v tiskové zprávě mluvčí podniku Hana Tomaštíková. Součástí smlouvy je opce na dalších 30 stejných trolejbusů do roku 2025 s cenou 11,8 milionu za kus. Jejich nákup bude záviset na finančních možnostech.
Trolejbus má karoserii od výrobce autobusů SOR Libchavy a je totožná s tou, jakou mají autobusy typu NS12, které jezdí po Brně od roku 2020. „Nové trolejbusy jsou moderní nízkopodlažní a klimatizované vozy s vydařeným designem. Jejich hlavní předností je přídavný bateriový pohon, který umožní dojezd minimálně deset kilometrů bez trolejového vedení. Toho využíváme zejména při výlukách a dopravních omezeních, kdy trolejbusy nemusíme nahrazovat autobusy,“ uvedl generální ředitel podniku Miloš Havránek.
Nové vozy doplní první dodávku deseti parciálních trolejbusů 26Tr z roku 2018. Od té doby se podniku nedařilo soutěžit nové trolejbusy kvůli tomu, že Škoda Electric u antimonopolního úřadu napadala zadání, nakonec však neúspěšně. Díky tomu podnik také loni úspěšně nakoupil prvních 20 kloubových trolejbusů 27Tr a dalších 20 má obdržet letos. Díky těmto dodávkám je možné konečně razantněji omladit vozový park a vyřadit starší vozidla z minulého století i z prvního desetiletí tohoto století. Mnohé mají najeto více než milion kilometrů a jsou po generálních opravách.