Článek
Páteční premiéra je vyprodaná, téměř plné jsou i zbývající únorové reprízy. Podle autorů jsou operky „něco většího než písnička, ale menšího než muzikál“. Vznikly postupně pro televizní pořad Hodina zpěvu v letech 2004 až 2008. Po Budulínkovi následovaly pohádky Červená Karkulka, O dvanácti měsíčkách a O Šípkové Růžence. V Hodině zpěvu interpretoval operky dětský sbor za doprovodu klavíru a spoluúčinkování obou autorů.
Spojením Šípkové Růženky, Červené Karkulky a O dvanácti měsíčkách později vznikl filmový scénář pro pohádku Tři bratři. Film natočil režisér Jan Svěrák.
„Požádali jsme o souhlas uvést Operky jako ucelenou inscenaci, potěšil nás souhlas pana Jaroslava Uhlíře k instrumentaci hudby i jeho uspokojení nad tím, že chceme Operky uvést takto kompletně. Šestice herců bude tedy na jevišti nejen hrát a zpívat pohádky, ale vytvářet i malý různorodý orchestřík,“ uvedl mluvčí divadla Vítězslav Charvát.
Dalším inspiračním zdrojem pro inscenaci byla tvorba Vlasty Baránkové, brněnské výtvarnice, malířky a ilustrátorky zpěvníků Svěráka a Uhlíře. Na jevišti se tak objevují loutky i scénické prvky, vycházející právě z ilustrací, kreseb a grafiky Baránkové.