Článek
Méně viditelná je pak demontáž sdělovacího a zabezpečovacího zařízení, řekla mluvčí Správy železnic Nela Friebová. Není to přitom ani čtvrt století od doby, kde zde také vlaky nejezdily kvůli modernizaci a elektrizaci tratě. Vlaky tudy neprojedou do poloviny prosince a cena stavebních prací se blíží šesti miliardám korun.
„V nádražní budově odstartovaly také práce v interiérech. Odstraňujeme podlahy, otloukáme omítky a děláme dodatečné izolace dřeva. Vznikly zde také provizorní pokladny,“ popsala další práce Friebová. Aktuálně dělníci také odstraňují přístavbu nádražní budovy, na jejímž místě se bude stavět lávka. O kilometr dále na adamovské zastávce už dělníci odstranili přístřešky, nově budou nástupiště pro oba směry proti sobě.
Nástupiště už nejsou ani v Babicích nad Svitavou a Bílovicích nad Svitavou, v celém úseku dělníci pracují na montáži nových sloupů pro trakční vedení a překládá se zabezpečovací a sdělovací zařízení. Upravují se také skalní svahy a dělníci opravují tunely. V Blanenském tunelu vybourávají původní tunelové ostění, které nahradí nové. Na většině trati už jsou také vytrhané koleje, aby bylo možné udělat kompletně nový spodek.
Díky úplnému zavření trati se sice práce stihnou rychleji, avšak pro cestující výluka znamená každodenní výrazné prodloužení dojížďky do Brna. Zatímco vlak z Blanska dojel na brněnské hlavní nádraží zhruba za půl hodiny a z Adamova ještě rychleji, nyní tráví lidé v autobusech i desítky minut navíc. Mezinárodní vlaky, které spojovaly Prahu a Brno přes Pardubice, jezdí odklonem přes Havlíčkův Brod už druhý rok a cestující, kteří jezdí z Brna do Svitav, České Třebové či Pardubic, musí v Blansku celý rok přestupovat z vlaku na autobus.