Článek
Jde o rekordní časy v historii zdejší železniční dopravy, vyplývá z tiskové zprávy Českých drah (ČD). Rychlost na trase bude skoro 100 kilometrů za hodinu. Zrychlí se i cestování do Milevska, Bechyně či Jindřichova Hradce, tedy do dalších zastávek na 4. železničním koridoru i mimo něj.
„Cesta vlakem mezi Prahou a jihočeskou metropolí bude zhruba o 20 minut kratší než v končícím jízdním řádu. Oproti 80. letům se však jízdní doba zkrátila dokonce na polovinu. Tehdy se cestovalo z Prahy do Českých Budějovic zhruba tři a půl hodiny. Nové cestovní časy tak umožňují pohodlnější denní dojíždění za prací nebo do školy na trase České Budějovice – Tábor – Praha a zpět,“ řekl člen představenstva ČD a náměstek pro osobní dopravu Jiří Ješeta.
U všech spojů EuroCity a InterCity sjednotil národní dopravce maximální rychlost na 160 kilometrů za hodinu. Ve vlacích bude jídelní vůz, wifi nebo zásuvky pro dobíjení cestovní elektroniky. Linka Ex 7 Jižní expres bude patřit k nejrychlejším v Česku a podle ČD konkurovat provozu na silnicích, kde často vznikají kolony. Cestovní průměrná rychlost vlaků dosáhne 98 kilometrů za hodinu. Mezi Prahou a Táborem překročí 100 kilometrů za hodinu. „Cesta vlakem tak bude rychlejší než autem. Lidé se navíc vyhnou častým kolonám na silnici I/3 a na dálnici D1 a problémům s parkováním v aglomeracích, ve kterých vlaky zastavují,“ uvedl mluvčí ČD Petr Šťáhlavský.
Do budoucna se podle národního dopravce jízda ještě zkrátí, díky modernizaci zbývajících úseků 4. železničního koridoru. Z Prahy do Budějovic pak potrvá cesta asi hodinu a půl.
Na 4. koridoru letos zprovoznila Správa železnic dva úseky. Na přelomu června a července začaly jezdit vlaky po přestavěné trati mezi Voticemi a Sudoměřicemi, od září v části Soběslav - Doubí. Zkrátila se tak doba jízdy. Na trati bude v budoucnu možná rychlost až 200 kilometrů v hodině. Nejdřív ale musí stát nakoupit nové vlaky, které to zvládnou, uvedli železničáři.