Článek
Ulice je zavřená od loňského srpna, silničáři plánovali, že ji otevřou letos koncem srpna. Uzavírka bude delší, protože tunel Pohůrka bude hotový později, i proto, že chybí stavební materiály. Dobrovodská ulice je jedna z vytíženějších silnic ve městě.
Stavba nabrala zpoždění, protože silničáři museli změnit kvůli spodní vodě technologii při stavbě tunelu Pohůrka. Práce na tunelu se podle Kolouška nestihly z více příčin. Zmínil, že pozdě dostali silničáři povolení nakládat s povrchovými vodami, chybějící a zdražující materiály, nouzový stav či válku na Ukrajině. „Neočekávané okolnosti tak posunuly některé z naplánovaných stavebních prací do zimního období, kdy je však nemožné práce provádět,“ informoval Adam Koloušek z českobudějovické pobočky ŘSD. Proto ŘSD rozhodlo, že potrvají do jara 2023.
Dopravní komplikace tak potrvají proti plánu déle. ŘSD tam, kde ulici zavřelo, vybuduje koridor pro chodce mezi Dobrou Vodou a Suchým Vrbným. „Všechna ostatní omezení související s uzavírkou by měla zůstat jako doposud,“ sdělil Koloušek.
Obchvat Českých Budějovic, jenž bude součástí dálnice D3, bude mít dvě části: úsek Hodějovice - Třebonín dlouhý 12,5 kilometru, kde byly původní náklady sedm miliard korun, a 7,2 kilometru dlouhý úsek Úsilné - Staré Hodějovice za 5,28 miliardy. Jižní část obchvatu bude podle silničářů hotová na konci roku 2023, severní asi o rok později. Stavba nabrala zpoždění, protože silničáři museli změnit kvůli spodní vodě technologii při stavbě tunelu Pohůrka.
V provozu je teď 70 kilometrů dálnice D3, která má spojit Prahu s Českými Budějovicemi a rakouskými hranicemi. Měřit by měla 170 kilometrů. ŘSD teď v jižních Čechách staví souvislý třicetikilometrový úsek D3. Celá dálnice D3 by měla být podle ministerstva dopravy hotová do roku 2030, jihočeská část do roku 2025.