Článek
Obchvat bude hotový v srpnu, pak bude ještě nutné napojit novou trasu I/34 na původní ve směrech na Lásenici a Stráž nad Nežárkou. Provoz bude omezený, řízený semafory. Vyplývá to z tiskové zprávy firmy Swietelsky stavební. Práce na 2,65 kilometru dlouhém novém úseku začaly v srpnu 2021, vyjdou zhruba na čtvrt miliardy korun bez daně.
Obchvat bude součástí silnice z Jindřichova Hradce a dál na Humpolec, kde kříží D1. Vede po ní i mezinárodní silnice E49, jež z Třeboně odbočuje k hraničnímu přechodu s Rakouskem. Na obchvatu už dělníci položili většinu asfaltových vrstev, dokončili třísetmetrovou protihlukovou stěnu i 100 metrů dlouhý most. Od jara fungují křižovatky budoucí trasy I/34 s novými úseky silnic druhých tříd.
„Řidičům jedoucím po původní silnici přes obec se může zdát, že máme hotovo a brzy se po obchvatu bude jezdit. Na jaře nás ale ještě čeká hodně práce,“ sdělil stavbyvedoucí ze společnosti Swietelsky stavební Vít Sirotek. Firma musí odvodnit stavbu, udělat terénní úpravy a zbývající vrstvy nové silnice. Stavbaři místo neopustí ani poté, co ho silničáři zprovozní. Musí napojit novou trasu I/34 na původní ve směrech na Lásenici a Stráž. V místech se bude jezdit vždy jedním pruhem, provoz budou řídit semafory. Potrvá to do podzimu 2023.
Obchvat by měl zlepšit parametry silnice I/34 mezi Stráží nad Nežárkou a Lásenicí a odstranit nebezpečné úseky. Investorem obchvatu je Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Součástí budou dvě křižovatky. Podle silničářů bude doprava bezpečnější, protože řidiči pojedou plynule už od obchvatu nedaleké Stráže nad Nežárkou.
Podle propočtů silničářů projede v roce 2030 po silnici I/34 v daném úseku 9705 aut denně, z toho 2780 nákladních. Nová silnice se napojí na obchvat Stráže nad Nežárkou, který ŘSD otevřelo v červnu 2007. Díky němu se už nejezdí přes centrum města, za tamní obchvat zaplatili silničáři 317 milionů korun.