Článek
Jde o další část modernizace železnice mezi Českými Budějovicemi a Prahou, kde by se od prosince cesta mezi těmito městy měla zkrátit ze současných 122 na 100 minut.
„Od neděle nás čeká zprovoznění čtvrtého koridoru Praha - České Budějovice v podobě jednokolejné trati v úseku Soběslav - Doubí. Konečně zde v regionu začne fungovat doprava tak, jak má. A v závěru roku bude už v celém úseku plnohodnotná dvoukolejná trať. Cestující čeká vyšší bezpečnost, protože na tomto úseku díky úpravám zaniklo pět železničních přejezdů. Dále se cestující mohou těšit na vyšší komfort a hlavně také kratší čas dojezdu,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Zrychlení spojů podle něj pomohla i úprava trati v úseku mezi Sudoměřicemi a Voticemi, která skončila v závěru srpna. Modernizací části železnice mezi Soběslaví a Doubím vznikl například 370 metrů dlouhý Zvěrotický tunel, estakáda přes Kamenný rybník nebo přeložka silnice II/135.
Prvních několik dní zde budou vlaky jezdit rychlostí 50 kilometrů v hodině, poté se rychlost zvýší na 110 km/h. Výjimkou bude napojení staré a nové trati v Doubí u Tábora, kde zatím zůstane omezení na 50 kilometrů v hodině kolem místa prací. Na 30 km/h bude do dokončení podchodu snížená rychlost u přechodu pro pěší v Soběslavi. Od 1. listopadu je mezi Soběslaví a Doubím plánováno zprovoznění druhé koleje, plnohodnotný dvoukolejný provoz tam začne 12. prosince. V příštím roce se rychlost v úseku zvýší až na 160 kilometrů v hodině. „Z centra Prahy do centra Českých Budějovic se cestující na železnici dostanou za 100 minut. To je velmi důležité, protože cesta autem z Českých Budějovic do centra Prahy bude časově mnohem náročnější,“ řekl Svoboda.